tirsdag 8. januar 2013

From within

Årets første utfordring på NIB: "From Within", og jeg har valgt å tolke utfordringen slik:



Det som er spennende ved å leve, er at alt alltid er i endring, og at man stadig er i utvikling. Livet er som et lappeteppe av faser og hendelser- noen faser går fort, og andre sakte. Noen hendelser er magiske, andre skulle en gjerne vært foruten. Og alt dette former oss til den vi er. Eventuelt den vi ønsker å være, eller forsøker å strekke oss til å bli.

Noe som gjenspeiles i interiøret. Tingene rundt meg er bekreftelser på faser som er, har vært, og tilogmed kanskje også en pekepinn som indikerer hva som kommer til å bli. Interiøret blir rett og slett konkrete påminnelser fra selve livet; det er minner, det er skatter, gammelt, nytt, trendy, billig og dyrt. Ting jeg rister på hodet over å noen gang har gått til anskaffelse av, og ting med høy affeksjonsverdi. Farger valgt, farger vi er ferdige med, farger som skal males over.

Akkurat nå er jeg i en slitsom, men veldig givende fase av livet med små barn. Rundt meg er det leker. Mye leker. Og en fase der jeg leker mye selv, og har tid til å eksperimentere med egen stil, og tør å prøve nye ting.

Kobber, gull, neonfarger og dotter preger interiøret akkurat nå.
Og dette skapet symboliserer akkurat det. Lekenhet, noe gammelt, noe nytt, litt hippie, litt eksperimentelt, litt klassisk, litt rosa...

LES HVORDAN JEG LAGDE EN DIY- BLACK POLKA-DOTTED VEGG HER!

Skap malt i Jotun "Chi" med lys rosa washitape fra mt tape og dekorpapir i batikk fra Tine K Home. Papirballer fra Bolina og Søstrene Grene, lys-slynge fre Ting, Gullvase//Bloomingville, apoteker-flaske//Palma, Bambipute//Kid 

13 kommentarer:

  1. Stilig bilde, og artig interiør blandet sammen!
    Likte fargen på stolen godt også!
    Herlig dus rosa :-)
    Lykke til i utfordringen!
    Håper du får en NydeligFlott tirsdagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. c'est génial! J'adore!!!
    Bisous
    Kiss

    www.arcencielblog.blogspot.com.es

    SvarSlett
  3. Så fine bilder!!
    Elsker fargene!

    Klem

    SvarSlett
  4. Fenomenalt skap. Liker veldig godt!

    SvarSlett
  5. Herlig tolkning av utfordringen synes jeg. Og så herlige, friske farger :)

    SvarSlett
  6. Heisan!
    Morsomme og frodige bilder! Jeg liker lekenheten og fargesammensetningen. Masse lykke til i konkurransen!
    Fine dager til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Åh, bildene dine, interiøret ditt, det er så herlig!

    Tusen takk for ordene dine inne på bloggen min.
    Så kjekt å lese at du liker bildene mine. Nib sine utfordringer er jo alltid spennende, og ekstra spennende å skulle vise noe som skal være persolig inspirert.

    Masse lykke til du også!

    Ha en fin dag, du vakre!!

    SvarSlett
  8. Så utrolig kule bilder du tar, LIKEr skapet ditt. Og de svarte "dotsene" på soverommet var kjempekule :-)

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder. Liiker fargene på honeycombsene:)

    SvarSlett
  10. Nydelig!!
    Denne bloggen var ny for meg - en gledelig oppdagelse!

    SvarSlett
  11. så hææærlig bidrag... nydelige farger... stilig interiør... gammelt, nytt... i en god blanding... Så flink du er. Er en ny blogg for meg dette.... likte meg her, så her fikk du en ny følger :)
    Gleder meg til å følge deg videre :)

    Ha en fin fin søndagskveld :)

    Klems Diana.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...