fredag 3. mai 2013

NIB- utfordring: Bruktduellen


Denne måneden kjøres utfordringen på NIB i samarbeid med finn.no- les mer om "bruktduellen" på finn her! Det betyr fokus på gjenbruk- noe som ligger mitt hjerte nært! For av og til har jeg følelsen av å være med på en karusell av materialisme, overflod og masseproduksjon i et samfunn der trender kommer og går og kjøp og kast-mentaliteten råder over en lav sko. Da er det ekstra fint å kunne omgi seg med møbler og gjenstander som har en verdi i form av allerede levd liv! 

Jeg legger ikke skjul på at jeg som interiørglad materialist alltid ønsker meg nye ting, men forsøker å begrense kjøpene til kun det jeg virkelig vil ha, velge resirkulerte materialer, gjøre en del gjør-det- selv-prosjekter, arve og handle på loppis/brukthandel, gi nytt liv til gamle møbler, og ikke minst både kjøpe og selge på nettopp finn!

Her hjemme har alt fra både skap og bord, kommoder og hyller- og sikkert et halvt snes stoler måttet til pers under malingspann og pensel gjennom årenes løp- noe som har resultert i en liten bukett pastellfargede møbler som gjør jobben som små fargeklatter rundt omkring i huset!

En gammel ørelappstol jeg ennå ikke har fått trukket om, en Thonet Chair, et skap, et gammelt servise og en slitt krakk i sin opprinnelige mintgrønne drakt er alle ting jeg har fått helt eller nesten gratis, men likevel er noe av det kjæreste jeg eier!





16 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver; jeg blir skikkelig glad i bruktting, men ønsker meg innimellom noe nytt også... Liker veldig godt bildene i dette innlegget, spesielt de tre første. Lykke til i NIB-utfordringen.

    Ha ellers en finfin helg. :)


    Monja

    SvarSlett
  2. Heisan
    Elsker bildet med stoler i de skjønneste farger stablet opp på hverandre. Hadde jeg sittet i dommerpanelet denne gang, tror jeg ikke jeg hadde kommet utenom det bildet.
    Masse lykke til!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Himmel for noen bilder! Elsker stolbildet, blant annet! Dån!

    SvarSlett
  4. Herlige stoler. Mitt favoritt bidrag. Lykke til! !

    SvarSlett
  5. Hei:)
    ja sier som fler...elsker det stolbildet ditt:)
    masse lykke til....
    klemklem

    SvarSlett
  6. Jeg D I G G E R stolbildet ditt, det var rett og slett veldig veldig vakkert :)
    Nydelige farger! Kunne tenkt meg det bildet der på veggen, jeg :)
    Kult å finne bloggen din, her skal jeg innom igjen kjenner jeg :)
    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  7. Kjempefine bidrag.. stobilde var råkult ;) Nydelige farger også!!

    Lykke til!

    Ha en fin Søndag,
    Klemmer fra Jatt♥

    PS: Gavedrysset på bloggen min er igang - du er ♥lig velkommen til og delta!:)

    SvarSlett
  8. Åh, så fine bilder! :D Ser du har malt i de nydeligste farger! Et herlig syn! :)


    Ønsker deg en flott dag! Og lykke til i utfordringen!
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  9. Herlige bruktskatter. De er jo som sukkertøy :)
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  10. Du og du, - for noen aldeles nydelige bilder! Likte virkelig godt hvordan du har stablet de stolene i høyden og knipset i vei med kameraet. Så fine farger sammen! Kommer ikke dette bildet i finalen, så skjønner ikke jeg! God søndag til deg! Klem fra Beate

    SvarSlett
  11. Herlig bidrag! Jeg elsker stylingen din:) Og stolene... og ordene. Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  12. Jøss, så stilig bidrag! Kul styling!

    Jeg er materialisten selv, faller fort for nye trender og design og synes det er helt greit. Selv om jeg blir lei det gamle, kastes det ikke, det gis bort til venner eller til andre som trenger det. Har man råd, har man lov :) Det er godt man er forskjellige!

    Håper dagen din blir fin.
    Klem fra Monica.

    SvarSlett
  13. Fantastisk!!!
    Herlige Bilder, spesielt stolbildet!
    Nydelige farger!
    Ønsker deg en NydeligFlott uke,
    og lykke til i Nib´s utfordring!
    Klem fra Julie

    SvarSlett
  14. Så kult og samtidig nydelig stolbilde;)
    -malla-

    SvarSlett
  15. Likte stolbildet veldig godt, flotte farger! Lykke til i utfordringen!

    / Line

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...