tirsdag 12. februar 2013

Funn fra finn: Prosjekt Fugl Føniks

Ettersom min "svigermor" bor i huset nedenfor, sitter vi dermed på førstehånds informasjon, og har ventet på nettopp dette objektet en stund- og endelig ble det lagt ut for salg på finn! Bare veldig, veldig synd for oss at vi ikke er på boligjakt akkurat nå, for dette er et slikt sjeldent objekt der magefølelsen umiddelbart roper "JA!"

For her stemmer det meste for vår del: man bor praktisk talt i marka, har lysløypene rett utenfor stuevinduet og ikke minst både svigermor og guttenes oldemor i huset nedenfor.
Og så er det et Fugl Føniks-prosjekt av typen jeg alltid har drømt om- å se et hjem sakte men sikkert
reise seg fra asken og støvet- eller rettere sagt fra furuen, respatexen og linoleumen!

Her snakker vi potensiale, og muligheten til å forme drømmehjemmet akkurat slik man vil ha det, dog med ekstrem oppussing, slegge og riving av vegger. Jeg ser for meg hvitoljede gulv, åpen kjøkkenløsning, store, lyse, åpne rom og flater- en høy og stor innemurt peis i betong helt opp til taket, i tillegg til en skikkelig snasen trapp.
Til tross for at så og si alt må gjøres innvendig ser huset faktisk veldig solid og godt vedlikeholdt ut utvendig, som også er et stort pluss. Om ikke dette blir mitt, tar jeg mer enn gjerne oppdraget som interiørkonsulent:-)

Se annonsen fra finn her!

På søndag tok jeg i tillegg pulsen på nabolaget, hvor det skjer litt av hvert på action-fronten! Og nei, det dreier seg verken om bil-tjuveri eller fyllekjøring:-) Les saken på dt.no her!

1 kommentar:

  1. Det er potensiale i det huset ja! Kan se for meg at det kan bli fint.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...