tirsdag 12. juni 2012

Pink Crush + Jordbærpai

Har aldri lagt sjul på at jeg er litt svak for rosa- ihvertfall i små doser. Noe jeg derimot må innta i relavtivt store doser når jeg først er igang- er denne jordbærpaien. Så her er en knallgod oppskrift og et par andre fine ting i råååååsa!
3 dl hvetemel
1 dl melis
150 g smør
1 eggeplomme

Vanilije-krem (Jeg brukte en pose fra "Mors hjemmebakte")
Syltetøy (Ekstra godt som "Noras rørte bær")

Skjær smøret i treninger og bland mel og melis. Smuldre smøret i blandingen. Ha i en eggeplomme og kna til den er jevn. La stå ca 1 t. i kjøleskap. I mellomtiden: Kutt jordbær i skiver, lag vaniljekrem som settes til avkjøling, og smør en paiform.
Stek paibunnen i ca 7. min på 200 grader midt i ovnen til den blir såvidt gyllen. Avkjøl og ha på et lag vanilijekrem og så et lag syltetøy. Legg bær på toppen.


1+2: Kjøkkenhåndkle og pute/ Rie Elise Larsen
3+4: Kanin-lamper fra Heico. Finnes bl.a hos Bolina og Sprell
5+6: Puter med dyre- motiv/ fås bla. a hos Bolina og Hus&Hage
7+8: Ledning-lampe/NUD og krakk/Tolix

2 kommentarer:

  1. For et fint rosa-innlegg! Fikk lyst på alt!

    SvarSlett
  2. Å jammy den paien så veldig god ut, og skal absolutt testes ut! :)
    Koselig blogg du har, og nydelige gutter! Gratulerer med en som er helt fersk også.
    La meg til som følger jeg, så finner jeg veien tilbake hit senere.
    Hilsen Inger-Lise

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...