lørdag 11. februar 2012

Grønne Gulv, Vol.I

Jeg går og grubler på grumsete grå- grønne gulv om dagen. Og første steg er jo å sanke fargeprøver! Vanskelig... Klarer ikke å bestemme meg. Synes én farge er fin, men satt opp mot en annen liker jeg den ikke likevel. Er inspirert av grønnfarger fra gamledager og veggene på United Bakeries her i Drammen og vil bryte litt grenser denne gangen, tørre å tenke litt utenfor boksen og våge, ikke safe i et forsøk på å få det skikkelig fint og litt annerledes! Kom gjerne med ideer, innspill og tips til faregkoder om du har!

Merker at det kan bli mye fram og tilbake her før vi er helt i mål med grønne gulv, så her  er første del- fortsettelse følger!






6 kommentarer:

  1. likte den av de to nederste til venstre S 0507-G,Blir uansett sikkert fint!

    SvarSlett
  2. Enig!Heller mot en av de lyse! For øyeblikket...

    SvarSlett
  3. Sissel Myrbakken Sæther11. februar 2012 kl. 18:33

    Ikke vær redd for farger! Det blir utrolig bra! I Svelvik er gulvene grå- forøvrig i flere nyanser. Kan ikke si deg hvilke fargekoder det er, du får evt se det live en gang. Interiørblader er fulle av hvitt interiør; gulver, vegg og tak. Det er jo rent, delikat og vakkert, men kanskje ikke så modig? Det er mine meninger- etter å ha sett at farger også går an- uten at det må være lilla og rosa stue som jeg flyttet inn i en gang- og som jeg forandret til terracotta og okergult - ehh- ja det var pop den gangen;) Lykke til, jeg er sikker på at det blir lekkert hva enn du finner på, du er flink:)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker grønntoner, og spesielt pastell/mose grønnaktige farger. Har selv mye blått, så prøver å holde meg til grått, blått og hvitt :) Men kunne gjerne hatt grønn istedet! Modig av deg og male gulvet grønt, men det blir sikkert kjempefint! Jeg malte en kommode i mintgrønt i sommer, det var en nyyydelig farge, skikkelig sommerlig :) Lykke til med avgjørelsen! Kommer nok masse vårlig inspirasjon snart, kanskje du blir inspirert av det :) God helg!

    SvarSlett
  5. Ikke, sant Sissel? Takk for fine innspill- gleder meg virkelig til å se huset i Svelvik, spørs om ikke kamera må med.....Tror vi trenger å bryte opp litt her med en overraskende kontrast til alt det hvite! Kos deg med kokkosbollebonanzaen:-)

    SvarSlett
  6. Ble ruslende rundt i bloggen din jeg, og koste meg stort på vei. Settekassene ble kule med dyra i, og gode glimt av turer. Liker fortsatt stilen din, og tror det kan bli røfft med grønt. Tror jeg ville bikket mest mot en grå/grønn selv. Av de du har her var den helt til høyre min favoritt. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...